CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, October 1, 2011

:: YOU CAN CRY ON MY SHOULDER ::

salam~




U CAN CRY ON MY SHOULDER. . 


tapi aku macam mana???




erkkkkkk. . .




perubahan keadaan yang seiring dengan  masa memang tak dapat kita nak elak. . .
masa berjalan. . sama jugak dengan keadaan sekeliling kita. . 
dari sekola rendah kita masuk alam menengah. . 
then masuk ke dunia matrikulasi yang lebih matang. . 


alam yang banyak mengajar kita erti kehidupan yang sebenar. . .
sepanjang hidup kita suda berhdapan dengan macam2 ragam manusia. . 
y baik mahupun y buruk~

tapi kita saling melengkapi kan???




kawan since skola rendah except y kaler biru~
dulu ak bkawan dengan diorang. . 
kawan baik lebih2 lagi bila ak kongsi hari lahir ak ngan dye. . 
kami da macam kembar.  .
heheheh. . sonok dulu2 xde ppon nk pikirkan masalah dunia2 nih. . .


then masuk menengah. . .




zaman ni agak  mencabar. . .
biasalah baru nak matang n baru nak kenal dunia luar. . 
tyme ni jauh dari family, 8 jam nk pegi skola saje. . .
tapi takpe. . pengalaman mengajar kita erti kehidupan yang sebenar. .  

2010. .masuk dalam dunia matrikulasi. .




nilah sahabat~ bukan kawan oke. .


 bagi ak la tataw pulak dorang macam mana. . 
heheh. . syok snirik. . 


tahun 2010/2011. . .
first year PDT. . 
aku jumpe diorang~
banyak tolong aku untuk survive kat KMM.. .
aku anggap diorang macam sayap aku
*mood jiwang
takde diorang aku pon tak tao ape jadik ngan aku~
 then tahun 2011. . .
kami masuk ke PST. .
sonok sebab lepas tok sambung~
tapi kami terpisah. . 
jaoh. . masing2 kat blik lain except LEEYA ngan TIKA. . .
sedih~
cammano eh nak survive kat KMM nih???

then aku jumpe mereka



FATIN n ECA. . 

tak bermakna bila jumpa yang baru akan lupe yang lama..  .
tang ni kite xley pakai prinsip "YANG LEPAS BIARKAN BERLALU "
siyes aku tak pernah nak lupa mereka2 yang pernah jadi someone dalam hidup aku. .
sedih bila orang yang pernah jadi someone dalam hidup aku cakap 
" bile dah jumpa yang baru lupakan yang lama "  
tak pernah terlintas pon dalam hati nak lupe. . .

di takdirkan aku tak jumpa yang baru macam mana aku nak survive kat sini. . 
kamuorang pon jumpa yang baru jugak kan?
same goes wif me. . 
kalau aku lupe sekalipun ingat kan. . .
itulah guna sahabat kan?
tapi xkan pernah terjadi kot. . 

~KAWAN~
Kawan bertahun kita bersama
Bagai semalam baru bersua
Kawan dihadapan oh! Indahnya
Kita bersama berkelana
Namun kita jauh di dunia sendiri
Bekalan sendiri(semangat sendiri) Impian sendiri
Meski pun jauh namun kita tetap bersama
Dek ruang yang memisahkan kita
Kawan hidup ini umpama langit yang tidak selalu cerah
Kawan hidup ini umpama awan yang tidak selalu putih
Ingatlah bintang-bintang di langit Takkan terus berkelipan
Ingatlah pelangi yang indah Pasti akan hilang 
Kawan jangan biarkan dirimu
Seperti rama-rama
Cantik namun akhirnya menjadi perhiasan di dinding
Kawan jangan biarkan dirimu
Umpama lipan dan kala
Berbisa namun akhirnya menjadi perhiasan di meja tulis

Menunjukkan jalan demi ummat semesta

Oh! Kawan jadilah seperti si matahari
Membakar diri demi insan sejagat
Oh! Kawan jadilah seperti bulan purnama
Menerangi malam yang gelap gelita
Menunjukkan jalan demi ummat semesta

sorry if aku tak dapat jadi sahabat yang baik tok korang. . .

: : TRULY LOVE U GUYS : :

: : PEACE NO WAR : :

3 comments:

cik zaa said...

ta aci !! gmbar farrah besa !!
majuk ahhh :(

tyra said...

ahahahha. . .
mane ade sgt gamba korg dlm neh. . .
ak trtggl gambar kitr bnyk2 uhh. . :)

cik zaa said...

yelah tu...jahat jahat jahat